Home  -  Contact  -  Sitemap
Gebruikers login:

Probleemloos ZONDER onderbrekingen overstappen!

Support & FAQ's

  1. Wat is een Virtueel Telefonie system?
  2. Wat is een auto attendant / Virtuele receptie?
  3. Wat is unified messaging?
  4. Kan ik Virtual PBX voicemail gebruiken met mijn mobile, kantoor en thuis telefoons?
  5. Kan ik zelf mijn eigen welkomtexten inspreken?
  6. Heb ik een speciale verbinding of lijnen nodig om Virtual PBX te kunnen gebruiken?
  7. Hoeveel kost Virtual PBX?
  8. Kan ik mijn huidige telefoonnummers gewoon gebruiken met Virtual PBX?
  9. Hoe snel kan ik van Virtual PBX gebruik maken?
  10. Hoeveel betaal ik voor gesprekken?
  11. Kan ik later alsnog makkelijk van abonnement wisselen?
  12. Kost het geld om voicemail berichten af te luisteren?
  13. Hoe beeindig ik mijn abonnement op Virtual PBX?
  14. Verklarende woordenlijst
  15. Welke hardware wordt ondersteunt?
1. Wat is een Virtueel Telefonie system?

Een virtueel telefonie system is een volledige telefooncentrale, maar dan op een groot gedeeld platform. Ons platform staat in 2 datacentra in Nederland. Hierdoor kunnen wij een zeer hoge mate van beschikbaarheid bieden maar tevens ook een zeer lage prijs met zeer veel mogelijkheden. U hoeft zelf niet te investeren in hardware, anders dan telefoons. Alle verdere zaken regelen wij! U heeft alleen een internet verbinding nodig en de telefoons, wij doen de rest!

2. Wat is een auto attendant / Virtuele receptie?

Een auto attendant of te wel een virtuele receptie is een systeem die voor u de telefoon aanneemt. Het systeem neemt het gesprek aan, u kunt dan zelf een bericht laten afspelen wat u wenst. U kunt dan de klant de keuze laten maken wat hij wil, laten doorverbinden met een bepaalde afdeling, naar een bepaalde persoon etc

3. Wat is unified messaging?

Unified messaging is een verzamelnaar voor allemaal diensten welke wij integreren in 1 systeem. Dus uw vaste telefonie, uw mobiele telefonie, fax, email en voicemail worden allemaal ge?ntegreerd in 1 systeem en is dan ook nu op 1 plaats te beheren! U kunt op 1 telefoonnummer bereikbaar zijn, waar u ook bent!

4. Kan ik Virtual PBX voicemail gebruiken met mijn mobile, kantoor en thuis telefoons?

Ja, met Virtual PBX kunt u 1 voicemail opzetten voor al uw telefoons!

5. Kan ik zelf mijn eigen welkomtexten inspreken?

Ja, u kunt zelf al uw texten bepalen en zelf inspreken via een telefoon of via een PC met microfoon en dan uploaden naar het Virtual PBX systeem!

6. Heb ik een speciale verbinding of lijnen nodig om Virtual PBX te kunnen gebruiken?

Nee, u heeft niets speciaals nodig. U heeft een normale internet verbinding nodig met voldoende capaciteit dat is het enige vereiste voor Virtual PBX

7. Hoeveel kost Virtual PBX?

De prijzen beginnen vanaf 9,95 EUR per maand! U kunt dit mee laten groeien met uw behoefte! U betaald nooit teveel en u betaald alleen voor wat u daadwerkelijk nodig bent!

8. Kan ik mijn huidige telefoonnummers gewoon gebruiken met Virtual PBX?

Ja, uw huidige telefoonnummers kunnen gewoon door ons worden verhuist ten behoeve van u. U behoud dan uiteraard gewoon uw nummers, uw nummers blijven ook altijd gewoon uw eigendom. Wij gaan ze alleen voor u servicen en zorgen dat uw nummers bereikbaar zijn!

9. Hoe snel kan ik van Virtual PBX gebruik maken?

Indien u reeds beschikt over IP telefoons dan kunt u binnen een dag operationeel zijn! Indien er telefoonnummers meegenomen moeten worden duurt het natuurlijk enkele dagen langer

10. Hoeveel betaal ik voor gesprekken?

De gesprekken via Virtual PBX zijn veel voordeliger dan via uw huidige operator! Sterker nog, wij garanderen ALTIJD goedkoper te zijn! U bespaard dus altijd op uw gesprekken! Voor een volledige tarievenlijst kijkt u op website

11. Kan ik later alsnog makkelijk van abonnement wisselen?

Ja, u kunt te allen tijde switchen van abonnement op het door u gewenste moment

12. Kost het geld om voicemail berichten af te luisteren?

Nee, het afluisteren van voicemail binnen het platform is volledig gratis. Luister u via een externe telefoon af dan betaald u uiteraard de gesprekskosten.

13. Hoe beeindig ik mijn abonnement op Virtual PBX?

Opzeggen kan doormiddel van een email naar administratie@virtualpbx.nl bij de opzegging dient u duidelijk aan te geven per wanneer u wilt opzeggen, wat er met uw telefoonnummers dient te gebeuren

14. Verklarende woordenlijst

Auto attendant: Een auto attendant is een virtuele receptioniste. Het Virtuele PBX systeem neemt het inkomende gesprek aan en meld zich op de manier zoals u dat wenst en heeft ingesproken. Het systeem kan daarna een aantal dingen afvangen zoals; Wilt u worden doorverbonden met de afdeling administratie kies 1, wilt u worden doorverbonden met de afdeling verkoop kies2, maar ook ; Wilt u onze adres gegevens, kies dan 9, na de keuze 9 kunt u dan zelf een vooraf gesproken boodschap afspelen wat uw adres gegevens zijn. Op deze manier ontlast u uw telefoniste van een aantal standaard vragen. Uiteraard is dit volledig door u zelf in te richten en in te spreken.

Extentie: Een extentie is feitelijk een telefoon aansluiting, 1 extentie staat gelijk aan 1 telefoon aansluiting. De aansluiting kan zowel op een mobiele telefoon zijn die via SIP met de centrale verbonden is, als een SIP telefoon die bij u op kantoor of thuis staat

SIP: Session Initiation protocol. Moeilijke benaming maar het betekend dat dit het protocol is wat het meest gebruikt wordt voor telefonie over het internet heen

Virtuele fax: Dit is een faxdienst die wij aan klanten bieden. U heeft dan een telefoonnummer waarop u uw faxen kunt laten binnen komen. Dit nummer komt dan aan op ons platform en wij ontvangen de faxen voor u en sturen deze in PDF formaat door naar elk door u gewenste email adres. U heeft dus zelf geen (papieren) fax meer nodig. Dit bespaard enorm op het gemak en zeker ook het milieu! Via ons systeem kunt u ook net zo makkelijk via email uw faxen verzenden!

PDF: Portable Document Format. Dit is een standaard voor uitwisseling van digitale documenten.

Volg mij functionaliteit/Follow me: Met deze functie probeert het Virtuele PBX systeem de gebruiker te bereiken op al zijn bekende mogelijkheden. U kunt als gebruiker een aantal alternatieve telefoonnummers opgeven waar u eventueel bereikbaar bent. Denk hierbij aan uw mobiele nummer, eventueel een thuis nummer of een telefoonnummer op een andere vestiging. Alle nummers die u hier opgeeft, gaat het systeem proberen te bellen om u te kunnen bereiken. Uiteraard kunt u dit zelf helemaal inrichten en per gebruiker bepalen hoe en waar u op bereikbaar bent.

Voicemail: Indien u niet bereikbaar bent op dat moment dan kunt u ervoor kiezen om de beller door te sturen naar een berichten dienst. De gebruiker kan dan een gesproken bericht voor u achter laten. U ontvangt dit bericht dan indien gewenst ook per email. U kunt dan vanaf elke locatie uw bericht af te luisteren, zowel met een telefoon als via de webinterface

Wachtrij: U kunt een groep aanmaken waar inkomende gesprekken naar toe worden gestuurd. U heeft bijvoorbeeld een afdeling administratie met daar 3 medewerkers. De telefoontjes gaan dan naar de groep administratie. Alle medewerkers die dan aangemeld zijn op de groep administratie kunnen dan het gesprek aannemen. Mochten alle medewerkers in gesprek zijn, dat geeft het systeem de wachtende beller wachtmuziek en ook een tijdsaankondiging hoe lang de (verwachte) wachttijd is of hij geeft aan hoeveel wachtenden er nog voor hem zijn. Op deze manier worden klanten vriendelijker geholpen en weet een beller waar hij aan toe is.

Dag/Nachtstand: U kunt zelf uw eigen openingstijden instellen en de bepalen wat er met inkomende gesprekken moet gebeuren tijdens kantoor uren, maar ook wat er met inkomende gesprekken moet gebeuren als er gebeld word na openingstijden. Ook dit kunt u weer volledig inrichten naar uw wensen.

15. Welke hardware wordt ondersteunt?

Eigenlijk alle telefoons welke SIP ondersteunen zullen goed functioneren. We hebben zelf een beperkt aantal telefoons getest welke we zelf ook leveren. Van deze telefoons garanderen wij de 100% werking eventuele andere telefoons zullen eerst getest moeten worden. Uiteraard indien ze goed functioneren zullen wij ze in de lijst opnemen. Klik HIER als u wilt zien welke telefoons wij leveren en onderseteunen.